İçeriği
Yazma becerisinin öğretimi teorisi, temelinde ana dili İngilizce olanlara birinci dilde yazma becerisi konusunda ortaya çıkmış olsa da, 1980 li yılların sonunda ikinci ve yabancı dil olarak İngilizce öğreniminin artması ile ikinci dilde yazma teorisi olarak şekillenmeye başlamıştır. Bu eğitimde yabancı dilde yazma becerisi konusundaki araştırmalardan yola çıkarak yabancı dilde yazma becerisi öğretiminde kültürün rolü, öğretmen ve akran değerlendirmesinin etkisi, derlem odaklı materyal geliştirilmesi ve okuma odaklı materyal geliştirme konuları üzerinde durulacaktır. Ayrıca yazma ödevlerine geri bildirimde bulunma, yazma becerisinin farklı şekillerde sınanması, yazma derslerinin sosyal medya ve teknoloji ile desteklenmesi konularında çalışmalar yapılacaktır. Eğitim süresince öğretmenler, tartışılan konular ışığında, kendi sınıflarında kullanabilecekleri yazma öğretimi materyalleri geliştirecektir.
Kazanımları
Eğitimin sonunda öğretmenler,
1- İkinci dilde yazma becerisi öğretiminin bilişsel ve sosyo kültürel altyapısı hakkında bilgi sahibi olurlar,
2- Edindikleri teorik bilgiyi farklı seviyelerde yazma becerisi öğretimi için pratik yaparlar,
3- Öğrendikleri teorik ve pratik bilgiler ışığında ikinci dilde yazma becerisi öğretimi konusunda kendi kişisel öğretim felsefelerini oluştururlar.
Kimler İçin?
Bu eğitim, her seviyede İngilizce öğreten öğretmenlere yöneliktir. Ayrıca kendilerinin yazmayı öğrenme süreçlerini keşfetmek isteyen bireyler de eğitimden faydalanabilirler.