İçeriği
Bu eğitimin amacı ortaokul/lise fen (fizik, kimya, biyoloji) ve matematik öğretmenlerinin işbirliği halinde çalışarak STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik, FeTeMM) eğitimi bilgi ve farkındalığı kazanmalarıdır. Eğitimin içeriği ana hatları ile aşağıda belirlenmiş olup, eğitimi talep edecek okulların ihtiyaçlarına yönelik gerekli değişiklikler de yapılabilir. Okulumda STEM Uygulamaları öğretmenler ve onların öğrencileri ile birlikte yürütülmek üzere tasarlanmıştır. Toplamda 4 tam gün olarak düşünülen eğitimde 3 gün öğretmenlerle çalışılacağı gibi bir gün de öğretmenlerin okullarından davet edecekleri 5şer öğrenciden oluşan grupla birlikte çalışılarak öğretmenlerin STEM eğitimi uygulamalarını hem öğrenen hem de öğretmen olarak deneyimlemeleri hedeflenmiştir. 1.gün: STEM Eğitimine Giriş (Öğretmen)
- STEM Eğitimi nedir?
- STEM eğitimi etkinlik örneği - I
- STEM Eğitimi nasıl uygulanır?
- Proje tabanlı öğrenme
- STEM etkinliği - II
- STEM eğitimi ve süreç odaklı değerlendirme
- STEM etkinliği - III
- Okulumda STEM Eğitimi Uygulamaları
- STEM etkinliği - III
- STEM etkinliklerinin geliştirilmesinde ve uygulanmasında dikkat edilecek noktalar
- STEM etkinliği geliştirme – Grup Çalşması
- STEM etkinlik çıktı – Grup Sunuları
- STEM etkinliği geliştirme – Grup Çalşması
- STEM etkinlik çıktı – Grup Sunuları
- Değerlendirme ve Kapanış
Kazanımları
• Proje tabanlı öğrenme
• Tasarım tabanlı öğrenme
• 21. yy beceleri
• STEM etkinliği değerlendirme
• STEM etkinlik uygulama
• STEM etkinliği hazırlama