İçeriği
Matematik öğretiminin en önemli hedeflerinden biri öğrencilerin matematiği kullanarak düşünmelerini ve problem çözme, sorgulama, genelleme yapma, gerekçelendirme gibi düşünme becerilerinin gelişimini sağlamaktır. Son yıllarda öğretim programlarında bu yönde değişiklikler yapılmasına rağmen bu tarz hedeflere ulaşmada öğretmen faktörü çok önemlidir. Öğretmenlerin öğrencileri için ne tarz matematik görevleri tasarlayacakları, bu görevleri öğrencilere nasıl sunacakları ve uygulanan görevleri düşünme becerilerini geliştirmek için ne şekilde sürdürecekleri öğrencilerin gelişimini doğrudan etkilemektedir. Bu eğitimde, ilk ve ortaokul seviyesinde matematik derslerinde kullanılacak görevlerin uygulamasıyla ilgili planlamadan sınıfça yapılacak tartışmalara kadar geçen süreçlerin en etkin şekilde yürütülmesi üzerinde çalışılacaktır. Öğrencilerin bizzat elleriyle, zihinleriyle ve ağızlarıyla aktif olarak matematik yapacakları ortamların oluşturulması, matematik kavramlarının zihinde oluşmasına destek olacak modeller ve öğretim materyalleri ve bunların matematik görevlerinde verimli bir şekilde kullanılması için öğretmenlerin yapması gerekenler tartışılacaktır. Öğrencilerin düşünme becerilerini destekleyecek yönde bireysel ve tüm sınıf seviyesinde yapılacak tartışmalar matematik görevleriyle ilişkileri bağlamında tartışılacak ve öğretmenlerin sınıflarında kullandıkları soruları bu yönde nasıl şekillendirecekleri üzerinde çalışmalar yapılacaktır. Öğretmenler eğitim boyunca ele alınan fikirleri, farklı ülkelerden derlenmiş örneklerle de desteklenerek yapılandırılmış uygulamalarla deneyimleme ve tartışma fırsatı bulacaktır.
Kazanımları
Öğretmenler bu eğitimin sonunda:
- öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmek için öğretmenler tarafından dikkat edilmesi gereken faktörler,
- öğrencileri için geliştirdikleri matematik görevlerini baştan sona kadar nasıl verimli bir şekilde uygulayabilecekleri,
- matematik görevlerini düşünme becerilerini geliştirecek şekilde hangi sorularla destekleyebilecekleri,
- sınıflarında çeşitli öğretim materyallerini ve modelleri matematik kavramları ve görevleri ile ne şekilde ilişkilendirerek kullanabilecekleri
hakkında farkındalık geliştirecektir.
Ayrıca uygulamalı örnekler üzerinde yapılacak tartışmalar öğretmenlerin hazır olarak alıp sınıflarında kullanacakları reçeteler sunmak yerine sınıflarında yapacakları her çalışmayı eleştirel bir gözle ele alıp öğrencilerin düşünme becerilerinin destekleyecek şekilde geliştirmelerini sağlayacak bir bakış açısı oluşturmayı hedeflemektedir.
Kimler İçin?
Eğitim sınıf öğretmenleri ve ortaokul matematik öğretmenleri için hazırlanmıştır.