EĞİTİMLER

ETKİLİ ÖĞRETMENLİK İÇİN OYUN, DRAMA VE TİYATRO TEKNİKLERİ: “ÖĞRETMENLİK AKTÖRLÜKTÜR”

HEMEN KAYDOLUN

İçeriği

Bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve sinerji yaratan oyun-drama ve tiyatro çalışmaları günümüzde öğrenci merkezli eğitim sisteminin vazgeçilmez parçalarından biri haline gelmiştir. Yaparak ve yaşayarak eğitim tekniklerini bilmek, mesleki anlamda kendini geliştirmek isteyen her öğretmen için gereklidir.

Kazanımları

1.OYUN İLE ÖĞRENME
• Oyun kuramları
• Çocuk gelişimi ve yaş grubu gelişim özeliklerine göre oyun türleri
• Eğitim amaçlı kullanılması yararlı çocuk oyunları
• Tanışma oyunları
• Ice-breakers (buz kırıcı oyunlar)
• Warm-up egzersizleri (ısınma ve hareket egzersizleri)
• Dikkat ve konsantrasyon egzersizleri
2.EĞİTİMDE DRAMA VE TİYATRO TEKNİKLERİ
• Dramanın kullanım alanları ve işlevleri
• Dil gelişimini destekleyen tiyatro ve drama oyunları
• Doğaçlamalar ve spontenlik
• Çocuklarla yapılan yılsonu gösterileri için modern yaklaşımlar
• Pedagojik eğitim, pedagoji ve drama ilişkisi
• Sınıf yönetimi ve drama
3.EĞİTİMDE YARATICILIK: “ÖĞRETMENLİK AKTÖRLÜKTÜR”
• Aktörün (Öğretmenin) öğrenciye ulaşması: etkili iletişim ve verimli öğretme
• Aktörün (Öğretmenin) kendini etkili ifade etmek için sunum yapma yöntemleri
• Aktörün (Öğretmenin) diksiyon, hitabet ve sunum becerilerini geliştirmek için alıştırmalar
• Aktörün (Öğretmenin) beden dili
• Aktörün (Öğretmenin) yaratıcılığını besleyen alıştırmalar
• Eğitimde sanatın etkisi

Kimler İçin?

Atölye çalışması okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde ders veren öğretmenlere yönelik tasarlanmıştır. Ayrıca eğitim konusunda çalışacak profesyonellere yönelik olarak da uygulanabilmektedir.

Eğitmenler

Bülent Sezgin

İzmir Atatürk Lisesi'nden mezun olduktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümünü ve İstanbul Kültür Üniversitesi Rejisörlük yüksek lisans programını bitirdi. “Avrupa’da Rejisörlük Kavramının Ortaya Çıkışı/Stanislavski ve Brecht Örnekleri Üzerinden Yönetmenlik Metodolojisinin İncelenmesi” adlı yüksek lisans tezini yazdı. 2009 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi tiyatro bölümünde doktora eğitimine başladı. 2014 yılında “Estetik Deneyim ve Öğrenme Olanağı Açısından Oyun-Drama-Tiyatro İlişkisi” adlı doktora tezini savunarak mezun oldu. Halen Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yarı-zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmakta ve Doğa Koleji Drama ve Tiyatro Bölümü akademik danışmanı olarak görev yapmaktadır. Tiyatro ve drama eğitimi alanında birçok kurumda öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik atölye çalışmaları düzenlemektedir. Oyunculuk, reji, çeviri-araştırma, iletişim ve organizasyon gibi alanlarda faaliyet göstermekte ve Mimesis Tiyatro Çeviri Araştırma Dergisi internet portalinde editör olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda Uluslararası Çocuk ve Gençlik Tiyatroları Birliği (ASSITEJ) Türkiye Merkezi yönetim kurulu üyesidir.

Burcu Ertürk Kılıç

Akademik olarak Boğaziçi Üniversitesi’nde Eğitim Bilimleri bölümünde sanatla öğrenme üzerine çalışmalar yürüten Burcu Ertürk Kılıç, aynı zamanda seslendirme sanatçısı ve tiyatro oyuncusudur. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nden 2003 yılında mezun olduktan sonra, yine aynı üniversitede Medya ve Kültürel Çalışmalar Yüksek Lisans Programı’nı bitirmiş ve eğitimine Boğaziçi Üniversitesi'nde Eğitim Bilimleri Doktora Programı'nda devam etmiştir. Şu anda, Boğaziçi Üniversitesi’nde akademik personel olarak çalışmakta; Yaşamboyu Eğitim Merkezi’nde eğitmenlik yapmakta ve Kariyer Merkezi Koordinatörü olarak idari görev yürütmektedir. Ayrıca, 1998 yılından itibaren TRT Seslendirme Sanatçısı olarak çalışmış ve kurum dışında da birçok radyo ve televizyon projesinde seslendirme yapmıştır. Tiyatro, iletişim, medya, reklamcılık, siyaset ve liderlik alanlarında uluslararası projeler ve programlarda aktif olarak çalışmış, bu konularda yayınlar çıkarmıştır. Aynı zamanda TRT Ankara Radyosu Gençlik Korosu’nda ses sanatçısı olarak yer almış, Orff Müzik Aletleri ile öğrencilerle grup çalışmalarının öncülüğünü yapan Ankara Çoksesli Müzik Derneği’nde çalışmalarda bulunmuştur. Akademik çalışmalarının yanında, Ankara Deneme Sahnesi’nde oyunculuk kariyerini de devam ettiren sanatçı, 2011 yılından itibaren İstanbul’a taşınmış ve Sadri Alışık Tiyatrosu’nda drama ve oyunculuk eğitimine devam etmiştir. Şu anda, uluslararası platformda faaliyet gösteren SanatOdası/KunstRaum Tiyatrosu’nda profesyonel oyunculuk yapmakta ve diksiyon, iletişim, dijitalleşme, drama, tasarım ve sanatla öğrenme, yaratıcılık, liderlik, öğrenme ve öğretme yöntemleri üzerine eğitimler vermektedir. Uluslararası THEATRE (TİYATRO) Projesi kapsamında, İtalya’da geliştirilen ve okula devam motivasyonunu artırmada bir yöntem olarak drama ve tiyatroyu uygulayan “Cosquillas Metodu”nun Türkiye’de uygulanması ve bu metodun Türkiye koşullarına adaptasyonu ile ilgili çalışmalar yürütmekte, aynı zamanda 21. Yüzyıl Post-truth döneminde sanat yoluyla yaratıcı liderlik gelişimi  üzerine doktora tezini yazmaktadır.