EĞİTİMLER

COŞKUYLA ÖĞRETELİM OLUMLU ÖĞRENME İKLİMİ YARATMAK

HEMEN KAYDOLUN

İçeriği

Eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin motivasyonu hiç de küçümsenecek bir öge değildir çünkü öğretmen motivasyonu, öğrenci motivasyonu ile öğrenci başarısını doğrudan etkilemektedir. Bu eğitimde, öncelikle öğretmen ve kurum yöneticilerinin motivasyonunun, stresinin ve tükenmişliğinin nasıl oluştuğu, sebeplerinin neler olduğu ve nelere yol açtığı, Türkiye ve dünya alan yazınından örnekler verilerek tartışılacaktır. Daha sonra o kurumdaki öğretmenlerin ve yöneticilerin daha motivasyonlu ve memnun çalışmaları için hangi koşulların gerekli olduğu çalışması katılımcılarla birlikte bir çalıştay şeklinde yapılacaktır. Çalıştaydan çıkan tartışmalar, öğretmenlerin ve yöneticilerin kurumlarında daha memnun olarak hangi şartlarda çalışmak istedikleri bir rapor halinde toplanacak ve kuruma verilecektir.

Kazanımları

Bir kurumda çalışan öğretmenlerin hangi şartlarda daha mutlu oldukları anlaşılacak, bu yolla daha iyi bir öğrenme iklimini yaratma olanağı doğacaktır.

Eğitmenler

Prof.Dr.Zeynep Kızıltepe

Prof. Dr. Zeynep Kızıltepe, Robert Koleji bitirdikten sonra, lisans ve öğretmenlik eğitimini Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde; yüksek lisansını ise aynı üniversitenin Psikoloji Bölümü’nde tamamladı. Uzun yıllar çeşitli eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni ve yönetici olarak çalıştı. Daha sonra, University of Exeter’dan doktora derecesini Eğitim alanından aldıktan sonra, 1996 yılında Boğaziçi Üniversitesinin Eğitim Fakültesinde önce Yabancı Diller Eğitimi Bölümüne, 2001 yılında ise aynı fakültenin Eğitim Bilimleri Bölümüne geçti. Prof. Kızıltepe, Boğaziçi Üniversitesinde Rektör Danışmanlığı, iki farklı dekana Dekan Yardımcılığı ve Bölüm Başkanlığı gibi idari görevlerde bulundu; üniversitenin çeşitli kurul ve komisyonlarında görev yaptı. Üniversite dışında ise, çeşitli eğitim kurumlarında kısa ve uzun süreli olarak akademik danışmanlık yaptı. Prof. Kızıltepe’nin yurt içinde ve yurt dışında (ABD, İngiltere, Belçika, Hollanda, Hindistan, Japonya) yayınlanmış çeşitli bilimsel makaleleri, Türkiye’de yayınlanmış ‘Öğretişim-Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım’ adlı bir ders kitabı ile Peter Lang Publishers’dan basım aşamasında olan ‘Motivational Issues in Teaching’ adlı bir kitabı vardır.