EĞİTİMLER

ÇOCUKLAR NEDEN BÜYÜMEK İSTER?

HEMEN KAYDOLUN

İçeriği

Çocuğa ve çocukluğa yapılan tarihsel, toplumsal ve bilimsel atıfları tartışacağımız, çocukluğun envai çeşidini çocukların gözünden anlamaya çalışacağımız, çocuğu anlamaya ve tanımaya başlamanın önce yetişkin olarak ve öğretmen olarak kendimizi tanımakla mümkün olacağını keşfedeceğimiz bir atölye çalışması olacaktır. Çocuklarla olan ilişkilerimizi, çocuklardan beklentilerimizi ve çocukların yetişkinlerin güç sahibi olduğu dünyadaki deneyimlerini etkileyen, yöneten ve zaman zaman sabote eden zaman aşımına karşı dirençli kabulleri farkedeceğiz. Her çocuğun çocukluğunun içinde yaşadığı topluma ve zamana göre değişiklik gösterdiğini görecek ve çocuk gözüyle görmeyi isteyen ve bilen yetişkinler olarak çocuk içeren bir dünya için savunuculuğa yelken acacağız.

Kazanımları

* Geçmişten günümüze çocuğa ve çocukluğa dair farklı ama bir o kadar da aynı bakış açılarını incelemek
* Kendi çocuklukluğumuzla temas ederek kendi öğretmenliğimizi ve yetişkinliğimizi sorgulamak
* Kendimizi özgürleştirici ve çocukları kapsayıcı bir sınıf ortamı yaratabilmek
* Öğretmenlikte mesleki gelişimimiz için fırsatlar yaratabilmek
* Çocuklarla öğrenmenin ve çocuklardan öğrenmenin yollarını inşa edebilmek
* Çocukların sesini duymak ve duyurmaya aracı olabilmek
* Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’ne göre çocuğun katılım hakkını tartışmak, anlamak ve hayata geçirmeye çalışmak

Kimler İçin?

Okulöncesi öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri için

Eğitmenler

Zeynep Erdiller

1997 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun olmuştur. 1998 yılında Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Yüksek Lisans Eğitim Bursu ile Indiana University, Bloomington’da Erken Çocukluk Eğitimi alanında doktora eğitimi almak üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gitmiştir. 2003 yılında doktora eğitimini tamamlayarak Türkiye’ye dönmüştür. Doktora eğitimi süresince erken çocukluk eğitimi alanına ek olarak erken çocukluk döneminde aile-çocuk ilişkilerini temel alan aile çalışmaları alanında yan dal eğitimini tamamlamıştır. 2003-2009 yılları arasında Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nde, 2009-2011 yılları arasında Maltepe Üniversitesi’nde Okul Öncesi Öğretmenliği programlarında öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. 2011 yılından itibaren de Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Başlıca çalışma ve araştırma alanları arasında öğretmen eğitimi, öğretmenlerin mesleki gelişimi, çocukluğun tarihçesi ve toplumsal görünümleri, çocukluk sosyolojisi ve çocuk hakları yer almaktadır. 2006 yılında ilk oğlunun dünyaya gelmesiyle çocukların çocuklar tarafından yaşanmakta olan dünyasına adım atmış ve çocuğun sesini duymaya başlamış, ikinci oğlunun dünyaya gelmesiyle de bu sese kulaklarını kapatamayacağını anlayarak bilimsel çalışmalarını bu alana yoğunlaştırarak, çocuğun insan hakları savunucusu olmayı misyon edinmiştir. Bu doğrultuda mesleki kimliğinin en temel amacı, çocuklarla birlikte, yetişkin hegemonyasındaki dünyayı çocuk içeren, çocuğun sesine ve kararlarına yer veren bir dünya haline getirebilmektir.