İçeriği
Çocuğa ve çocukluğa yapılan tarihsel, toplumsal ve bilimsel atıfları tartışacağımız, çocukluğun envai çeşidini çocukların gözünden anlamaya çalışacağımız, çocuğu anlamaya ve tanımaya başlamanın önce yetişkin olarak ve öğretmen olarak kendimizi tanımakla mümkün olacağını keşfedeceğimiz bir atölye çalışması olacaktır. Çocuklarla olan ilişkilerimizi, çocuklardan beklentilerimizi ve çocukların yetişkinlerin güç sahibi olduğu dünyadaki deneyimlerini etkileyen, yöneten ve zaman zaman sabote eden zaman aşımına karşı dirençli kabulleri farkedeceğiz. Her çocuğun çocukluğunun içinde yaşadığı topluma ve zamana göre değişiklik gösterdiğini görecek ve çocuk gözüyle görmeyi isteyen ve bilen yetişkinler olarak çocuk içeren bir dünya için savunuculuğa yelken acacağız.
Kazanımları
* Geçmişten günümüze çocuğa ve çocukluğa dair farklı ama bir o kadar da aynı bakış açılarını incelemek
* Kendi çocuklukluğumuzla temas ederek kendi öğretmenliğimizi ve yetişkinliğimizi sorgulamak
* Kendimizi özgürleştirici ve çocukları kapsayıcı bir sınıf ortamı yaratabilmek
* Öğretmenlikte mesleki gelişimimiz için fırsatlar yaratabilmek
* Çocuklarla öğrenmenin ve çocuklardan öğrenmenin yollarını inşa edebilmek
* Çocukların sesini duymak ve duyurmaya aracı olabilmek
* Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’ne göre çocuğun katılım hakkını tartışmak, anlamak ve hayata geçirmeye çalışmak
Kimler İçin?
Okulöncesi öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri için