İçeriği
Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children/P4C) pedagojisi, ilk olarak 1970’lerde Amerika’da felsefeci Matthew Lipman’ın çalışmaları çerçevesinde ortaya çıkmıştır. Lipman’ın Soruşturan Topluluk Metodu bugün dünyada en çok kullanılan yöntemdir. Buna göre, çocuklar bir uyaran (hikaye, fotoğraf, video, nesne, vb.) etrafında bir araya toplanır ve bu şey karşısında bir soruya ve felsefe yapmaya yönlendirilirler. Eğitmen doğru cevabı veren kişi değil, çocukları düşünmeye ve konuşmaya teşvik eden kişidir. Bu eğitimin amacı, katılımcılara Çocuklar İçin Felsefe pedagojisinin tarihsel ve teorik temellerini tanıtmak ve felsefi soruşturma oturumlarıyla pratik olarak uygulamasını göstermektir.
Kazanımları
Felsefi soruları tanıma ve oluşturma becerisi,
Soruşturan topluluk metoduyla tanışıklık,
Öğrenci-merkezli eğitimin temeli olan diyalog kurma/yönetme becerisi,
Yansıtıcı düşünmeyi destekleyen bir öğretim metoduyla tanışarak mesleki gelişim,
‘Felsefe yapma’yı öğrenmek ve öğretmek konusunda farkındalık,
Yalnızca felsefe öğretiminde kullanılabilecek bir yöntemle değil, tüm disiplinlerde kullanılabilecek yeni bir öğretim yöntemiyle tanışmak.
Kimler İçin?
Bu eğitim, her kademeden ve her branştan öğretmene açıktır. Ayrıca çocuklarla çalışmaya meraklı, herhangi bir alanda lisans derecesine sahip kişiler bu programa katılabilir.