EĞİTİMLER

ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE (P4C) YÖNTEMİYLE TANIŞIN!

İçeriği

Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children/P4C) pedagojisi, ilk olarak 1970’lerde Amerika’da felsefeci Matthew Lipman’ın çalışmaları çerçevesinde  ortaya çıkmıştır. Lipman’ın Soruşturan Topluluk Metodu bugün dünyada en çok kullanılan yöntemdir. Buna göre, çocuklar bir uyaran (hikaye, fotoğraf, video, nesne, vb.) etrafında bir araya toplanır ve bu şey karşısında bir soruya ve felsefe yapmaya yönlendirilirler. Eğitmen doğru cevabı veren kişi değil, çocukları düşünmeye ve konuşmaya teşvik eden kişidir. Bu eğitimin amacı, katılımcılara Çocuklar İçin Felsefe pedagojisinin tarihsel ve teorik temellerini tanıtmak ve felsefi soruşturma oturumlarıyla pratik olarak uygulamasını göstermektir.

Kazanımları

Felsefi soruları tanıma ve oluşturma becerisi,
Soruşturan topluluk metoduyla tanışıklık,
Öğrenci-merkezli eğitimin temeli olan diyalog kurma/yönetme becerisi,
Yansıtıcı düşünmeyi destekleyen bir öğretim metoduyla tanışarak mesleki gelişim,
‘Felsefe yapma’yı öğrenmek ve öğretmek konusunda farkındalık,
Yalnızca felsefe öğretiminde kullanılabilecek bir yöntemle değil, tüm disiplinlerde kullanılabilecek yeni bir öğretim yöntemiyle tanışmak.

Kimler İçin?

Bu eğitim, her kademeden ve her branştan öğretmene açıktır. Ayrıca çocuklarla çalışmaya meraklı, herhangi bir alanda lisans derecesine sahip kişiler bu programa katılabilir.

Eğitmenler

Özge Özdemir

Boğaziçi Üniversitesi Felsefe bölümünden mezun olduktan sonra, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamladı. Çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde Öğretim Görevlisi olarak çalıştı. 2015 yılında Montclair State University / Institute for the Advancement of Philosophy for Children (IAPC) merkezinde Çocuklar İçin Felsefe Eğitmenliği programını tamamladı. Pek çok ülkede ilerlemeci öğretim yöntemleri arasında ilk sıralarda yer alan Çocuklar İçin Felsefe (P4C) yöntemini Türkiye’de bilinir kılma, araştırma ve uygulama çalışmalarıyla yaygınlaştırma amacıyla Little Thinkers Society’i kurdu. Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi’nde Çocuklar İçin Felsefe Eğitmen Eğitimi Uzmanlık Sertifikası programını yürütmekte, aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yarı-zamanlı öğretim görevlisi olarak Eğitim Felsefesi dersi vermektedir. Eğitmenlik, eğitmen eğitimi, eğitim içeriği hazırlama konularında bilgi ve deneyim sahibidir. 2009 doğumlu Ferhan'ın annesidir.